Gozney

GOZNEYS Produsentgaranti

Gozney tilbyr en produsentgaranti på sine produkter. Hvis du har en reklamasjon på ditt Gozney-produkt, se de gjeldende vilkårene nedenfor.

Garantien gjelder for den opprinnelige kjøperen av produktet og dekker ikke produkter som er videresolgt, med mindre de er kjøpt hos en autorisert Gozney-forhandler. Du vil bli bedt om å fremvise kvittering/kjøpsbevis. Dersom du kjøper et produkt som gave, bør mottakeren av produktet også gjøres oppmerksom på dette.

GARANTI VED PRIVAT BRUK
Dette avsnittet angir garantibestemmelsene for produkter kjøpt til ikke-kommersiell/privat bruk.

Hvor lenge gjelder garantien?
For alle Gozney pizzaovner gjelder garantien i 5 år fra opprinnelig kjøpsdato.

Garantien gjelder alle erstatningsprodukter levert av oss, og slike erstatningsvarer dekkes av gjenværende tid fra den opprinnelige produktets garantiperiode.

Hva dekker garantien?
Vi garanterer at produktet i den gjeldende garanti­perioden er uten materiale- og produksjonsfeil. Feilbehæftede komponenter vil bli reparert/erstattet, med mindre komponenten ikke kan nås eksternt – i så fall erstatter vi hele enheten. Garantien er underlagt visse unntak – se avsnittet med overskriften «Hva er ikke dekket» nedenfor.

GARANTI VED KOMMERSIELL BRUK
Dette avsnittet angir garantibestemmelsene for produkter kjøpt til kommersiell eller profesjonell bruk.

Hvor lenge gjelder garantien?
Garantien for alle ovner er 5 år fra opprinnelig kjøpsdato. Garantien gjelder alle erstatningsprodukter levert av oss, og slike erstatningsvarer dekkes av gjenværende tid fra den opprinnelige produktets garantiperiode.

Hva dekker garantien?
Vi garanterer at produktet i den gjeldende garanti­perioden er uten materiale- og produksjonsfeil. Feilbehæftede komponenter vil bli reparert/erstattet, med mindre komponenten ikke kan nås eksternt – i så fall erstatter vi hele enheten. Garantien er underlagt visse unntak – se avsnittet «Hva er ikke dekket» nedenfor.

Hvordan registrerer jeg mitt produkt?
Det er enkelt å registrere produktet. Klikk her »

Dersom du har spørsmål, eller ikke får tilgang til nettsiden for registrering, kan du sende en e-post til cs@backyardliving.dk, så hjelper kundeservice deg gjerne.

HVA DEKKES IKKE
Dette avsnittet gjelder uavhengig av om du har kjøpt produktet til privat eller kommersiell bruk.

Garantien dekker ikke følgende kosmetiske endringer og forhold der ovnens funksjonalitet ikke påvirkes:

  • Overflaterust (såkalt flyverust). Dersom du finner korrosjon forårsaket av rust og produktet er brukt i samsvar med instruksjonene, har du likevel krav på reparasjon/utskifting.

  • Utvidelse og bevegelse i ovnens lister/trim.

  • Varmebetinget misfarging.

  • Hårfine sprekker i steinplaten som ikke påvirker ovnens strukturelle integritet.

  • Små lakkskader eller riper på ovnens ytre overflater eller tilbehør.

  • Riper/merker i steinoverflaten ved bruk over tid eller ved bruk av panner.

  • Misfarging forårsaket av sot fra ovnens flamme.

Garantien dekker heller ikke skader, feil eller manglende oppfyllelse av garantivilkårene i følgende tilfeller:

  • Skader eller feil som følge av force majeure-hendelser, herunder – men ikke begrenset til – naturkatastrofer, krigshandlinger eller andre uforutsette forhold utenfor vår kontroll.

  • Dersom du fortsetter å bruke produktet etter å ha meldt fra om at det kan være skadet eller defekt, med mindre du har mottatt skriftlig tillatelse fra oss til fortsatt bruk.

  • Enhver form for feil bruk utenfor våre produktretningslinjer og manualer, misbruk, uautoriserte endringer eller feilaktig installasjon utført av deg, dine ansatte, agenter eller innleid personell.

  • Bruk av feil gastype eller feil trebrensel (kun ovnstørket hardved med maks. 20 % fuktighet).

  • Sprekker som følge av termisk sjokk eller manglende etterlevelse av produsentens retningslinjer for oppvarming og sikker oppbevaring.

  • Dersom produktet transporteres og brukes utenfor opprinnelig leveringsland, der det ikke foreligger sertifisering eller direkte salg fra Gozney.

  • Feil som følge av feilaktig oppbevaring, herunder vanns skade, salt- eller klorpåvirkning, eller dersom regulatoren har vært utsatt for direkte sollys over lengre tid.

  • Skader som følge av at ovnen har tatt opp betydelig fukt, noe som påvirker oppvarmingstid og/eller nivået på steinbunnen.

  • Feil forårsaket av etsende rengjøringsmidler.

  • Feil som følge av normal slitasje og aldring.

  • Feil som følge av hendelig tap eller uhell.

  • Avvik fra eventuelle spesifikasjoner som skyldes konstruksjonsendringer gjort for å sikre overholdelse av gjeldende lov- eller forskriftskrav.

  • Feil som følge av endringer utført av deg eller tredjepart, eller bruk av ettermarkedsdeler eller defekte komponenter som ikke dekkes av gjeldende garanti (privat eller kommersiell).

  • Når det ikke konstateres noen feil.

  • Feil som følge av at produktet brukes sammen med andre varer som ikke er levert av Gozney.

  • Feil som følge av tyveri, bortkomst eller fjerning av utstyr utført av deg eller tredjepart – kostnadene kan variere avhengig av produktets plassering og øvrige rimelige kostnader vi pådrar oss.

  • Uautoriserte endringer eller modifikasjoner av produktet.

Dersom produktet er utgått, forbeholder vi oss retten til å erstatte det med et tilsvarende produkt med lignende verdi, funksjon og størrelse. Fargeavvik kan forekomme.

Dersom det fremmes et garanti krav, og det ved inspeksjon av produktet viser seg at det ikke foreligger feil, eller at garantikravet ikke kan tas til følge på grunn av ett av forholdene nevnt ovenfor, er Backyard Living berettiget til å kreve et servicegebyr for inspeksjonen. Enhver utskifting av defekt del vil da være underlagt gjeldende reparasjonspriser for utskifting eller reparasjon. Vi informerer deg om kostnadene før arbeid iverksettes. Dette gjelder ikke dersom du som kunde kan bevise at du, ut fra omstendighetene, ikke kunne vite at garantikravet ikke forelå.

RETTSLIG INFORMASJON
Denne garantien påvirker ikke dine forbruker- eller andre lovbestemte rettigheter.

SLIK FREMMER DU ET KRAV
Skulle du være uheldig og oppleve problemer eller en defekt ved ditt Gozney-produkt, er du velkommen til å kontakte oss.

Alt du trenger å gjøre er å fylle ut dette reklamasjonsskjemaet »

Dersom du varsler oss skriftlig innenfor gjeldende garantiperiode og innen rimelig tid etter at du har oppdaget at noen eller alle produktene ikke oppfyller den gjeldende garantien som beskrevet ovenfor, og vi får en rimelig mulighet til å undersøke produktene, og vi konkluderer med at produktene ikke oppfyller garantien, vil vi, etter eget skjønn, reparere eller erstatte de defekte produktene.

Du skal gi alle opplysninger (inkludert serienumre og bildedokumentasjon der dette bes om) samt all bistand som innen rimelighetens grenser etterspørres av oss, for å kunne vurdere produktene korrekt.

Vi forbeholder oss retten til å kreve at defekte produkter returneres til oss. I slike tilfeller dekker vi kostnadene ved returfrakt på normale vilkår innenfor våre betjente områder, og de utskiftede produktene leveres kostnadsfritt tilbake til den opprinnelige leveringsadressen. Dersom vi, etter inspeksjon av de returnerte produktene, konkluderer med at de ikke dekkes av garantien, returneres produktet til deg for egen regning.

Vi påtar oss ikke ansvar overfor deg (uavhengig av om produktene anses dekket av garantien eller ikke) for kostnader ved å fjerne produkter som returneres til oss under ovennevnte betingelser, fra din eiendom, eller for reinstallasjon av produktene etter at de er returnert.

Garantien er underlagt norsk lov.

arrow_upward